Kontakta felanmälan

AfterlightImage 19.JPG

Enkel felanmälan

Maila

Maila till: info@allbostader.se och uppge ditt namn, adress och bostadens lägenhetsnummer.

AfterlightImage 18.JPG

Akut felanmälan under kontorstid

Ring eller maila

Maila oss till info@allbostader.se alternativt ring oss vid fara för fastigheten. Vi nås på telefon 010-333 35 80.

Tänk på: Akut felanmälan via telefon är enbart vid fara för fastigheten och akuta ärenden som ej kan vänta till ordinarie kontorstid. Vid missbruk kan du som hyresgäst bli debiterad för jourkostnaden som då är minimum 1 500kr.

IMG_1107.JPG

Akut felanmälan efter kontorstid

Ring eller maila

Maila oss till info@allbostader.se alternativt ring oss vid fara för fastigheten. Vi nås på telefon 010-333 35 80.

Tänk på: Akut felanmälan via telefon är enbart vid fara för fastigheten och akuta ärenden som ej kan vänta till ordinarie kontorstid. Vid missbruk kan du som hyresgäst bli debiterad för jourkostnaden som då är minimum 1 500kr.

Störningsjour

Om du behöver behöver göra en störningsanmälan kan du göra detta genom att maila till: info@allbostader.se.

Vid allvarliga störningar, hot eller misstanke om brott så kontaktar ni Polisen på 112.

Nyckel förlust

Om du har tappat bort dina nycklar kan du enkelt göra en förlustanmäla genom att maila till info@allbostader.se.

Vid akut nyckelförlust ringer du akut felanmälan enligt enligt ovan. Tänk på: Vid förlust av nyckel debiteras alltid hyresgästen.

Detta åtgärdar vi

Med tiden behöver vissa saker i en hyresrätt bytas ut. Här kommer några exempel på saker vi på Allbostäder åtgärdar.

  • Vitvaror: kontrollera alltid först alla säkringar och brytare. Om dessa är slitna bekostar du och köper ersättare på egen hand. Om du fortsatt har problem med vitvarorna är du välkommen att göra en felanmälan.

  • El: börja alltid med att kontrollera dina säkringar och eventuell jordfelsbrytare. Om problemet kvarstår är du välkommen att göra felanmälan.

  • Slitet ytskikt: om du bott i samma hyres rätt i tre år och tycker att ytskikten börjar se sliten ut kan du höra av dig till vår kundservice, så bokar vi in en besiktning.

Detta åtgärdar du

Här försöker vi lista de flesta saker som du ansvarar över att åtgärda och underhålla.
Om du är osäker på vem som skall bekosta en skada/felanmälan är du välkommen att ringa vår kundservice.

  • TV och Internet: kontakta din leverantör för service

  • Avlopp: Det är hyresgästens ansvar att underhålla och hålla rent. Uppstår det mindre stopp i till exempel ett vattenlås åtgärdar du detta själv. Tveka inte att kontakta oss om du behöver guidning eller hjälp.

  • Lampor: alla typer av lampor inne i hyresrätten ansvarar du själv över att byta.

  • Filter i köksfläkten: du ansvarar själv över att filtret rengörs med jämna mellanrum. Om du behöver byta ut hela filtret kan du höra av dig till vår kundservice, så ordnar vi med ett nytt.

  • Persienner: om du önskar/redan har persienner så ansvarar du själv över underhållning då detta inte är något som ingår i standardutrustningen.

IMG_0886.JPG

Ta hand om din lägenhet - det mesta kan du fixa själv

Sveriges Allmännytta har samtal sex korta filmer på Youtube som enkelt beskriver vad du som hyresgäst förväntas klara av på egen hand. Utgå gärna från dessa filmer innan du gör en felanmälan. Du hittar samtliga filmer här.